fredag 3. mars 2017

Påskekort med min første foamiran rose:)


For en gang skyld har jeg fått med meg en av nyhetene i hobby verden. Nemlig foamiran:)
jeg leste et sted på vebben at det er fra Iran og derfor heter foamiran... Jeg håper det stemmer for
jeg unner Iranere å ha noe så gøy å leke med og et så fantastisk produkt å selge! jeg går ikke god
for sannhetsgehalten i det men det gjør det i alle fall enkelt å huske hva det heter:) Jeg brukte
litt tid på å få tak i det så jeg rakk å få blomster dieser og støvbærere fra kina før arkene kom.
Jeg så et par russiske youtube snutter og satte i gang. Det var HIMLA GØY!!! (og arkene luktet
til og med blomster:) og geigertelleren sol ikke ut så det er ikke radioaktivt:) Jeg er som kjent
en kløne når det kommer til stempler sverte maling og annet klisj men jeg dristet meg til å
sverte kantene med litt farge og til å være min første foamiran rose er jeg strålende fornøyd:)



For noen av oss er påsken den viktigste høytiden vi feier. Da betyr
God påske ganske mye mer en god ferie. Vi feirer som kjent at
Jesus døde og sto opp igjen. Jeg har bestilt en kors dies som jeg har
tenkt til dåps og konfirmasjonskort og til påskekort.  Den har ikke
kommet enda så da har jeg brukt det jeg har.


Jeg er så glad i sommerfugler (i papir osv. jeg er livredd for de som flyr
rundt hodet på megg om sommeren) jeg bruker dem på alle mulige kort
siden de passer til det meste. Men  på påskekort synes jeg de passer ekstra
godt fordi de ganske tidlig ble brukt av kristne som et oppstandelses symbol.


Akkurat som i jule fortellingen er det engler i påske fortellingen også.
Til jul blir de sent av Gud for å fortelle at en frelser er født og til
påske blir de sendt for å fortelle at Jesus har stått opp igjen.

Inni kortet er det skrivefelt og litt enkelt pyntet med dies er noen
fjær og den kule lampeskjerm blonden som mor har hatt liggende
siden slutten på 70 tallet:)


Oi det ble en hel avhandling.. Jeg lover å lage minst et helt profant
påskekort Jeg har nemlig noen søte harepuset i tre liggende
(og mengder med fjær av uant årsak...)


Gul Bazzil i tre gule nyanser.
Mønsterark ukjent produsent.
Lampeskjerm blonde.
Hjemmelaget foamiran rose.
Glitterark fra Rayher.
Tulipaner fra Papirdesign.
Sommerfugl dies fra Sizzix.
Ramme dies fra Papirdesign.
Engle dies fra Cottage cut.
Fjær fra Panduro.
Annet fra Ebay.











11 kommentarer:

  1. This is so delightful! You did an amazing job with your design.
    Thank you for participating in our challenge from Dies R Us!

    Barbara
    Dies R Us Challenge Blog DT
    http://carterie-creative.blogspot.fr

    SvarSlett
  2. Beautifully created and so very pretty!! Thank you for joining our challenge at Double D!
    Diane DD DT

    SvarSlett
  3. Kjempe fint kort. Tusen takk for at du deltar hos Kort´O´Mania. DT Veronique

    SvarSlett
  4. Your card is lovely inside & out! That rose is gorgeous!! Thanks so much for joining in the fun at our Double D ‘Think Spring’ challenge as well as the 'Something New' challenge at Dies R Us! We hope you’ll come back often.

    Darlene
    DOUBLE D Challenge Blog
    DIES R US CHALLENGE BLOG
    DAR’S CRAFTY CREATIONS Please stop in for a visit!

    SvarSlett
  5. Så fint kort, kjekt å sjå nokon som lagar påskekort :) Takk for du deltek hos Kort O Mania! DT-Gina.

    SvarSlett
  6. Oh what a beautiful creation! Thank you so much for sharing at Noor Design UK and good luck with the challenge. Judy DT x

    SvarSlett
  7. Gorgeous design. Love the angel, doily and beautiful flower. Thank you for sharing it with us at Dies R Us Challenge Blog. We hope to see more of your creations.
    Kathy DRU DT

    SvarSlett
  8. Kjempefint påskekort:)
    Takk for at du scrapper med oss i kaBoks, DT Bente:)

    SvarSlett
  9. Et herlig påskekort med mange flotte detaljer:)
    Takk for at du scrapper med oss i Papirplaneten, DT Bente:)

    SvarSlett
  10. Very unique and absolutely gorgeous. Thanks for sharing with us at Double "D" Challenge – hope you’ll join us again!
    Amelia (DT Double "D" Challenges)

    SvarSlett
  11. Et skikkelig flott påskekort, men nydelig pynt! Takk for at du deltar i Papirplaneten sin utfordring. DT Monica

    SvarSlett